Fagkunnskap og fornøydhet
1200 m2 utstilling i butikk
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Fagkunnskap og fornøydhet | 1200 m2 utstilling i butikk | For proff og privat

Salgsbetingelser

Firmaopplysninger

Firmanavn: OSLO VVS SENTER AS
Org. nr: 974 698 250 MVA
Post/besøksadresse: Strømsveien 325, 1081 OSLO
Åpningstider: Mandag til torsdag 09-19, fredag 09-17, lørdag 10-15.
Telefon: 23 28 70 80 (tastevalg 1)
Epost: mail@oslovvssenter.no
Epost til regnskap: faktura@oslovvssenter.no

Informasjon nettbutikk
Telefon: 23 28 70 80 (tastevalg 2)
Epost: nettbutikk@oslovvssenter.no
Kundeservice: Mandag – fredag kl. 09-16

Generelt

Ved gjennomføring av et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom OSLO VVS SENTER AS og deg som kunde.

Alle våre priser er inkludert merverdiavgift. Ved kjøp i nettbutikken spanderer vi 50% av fraktkostnaden til deg på fastlands-Norge og så langt det er fremføringsvei for våre transportører, ellers er det ingen gebyrer. Det kan forekomme gebyrer fra vår betalingsleverandør Klarna hvis en faktura ikke betales i helhet ved forfall eller hvis du velger og delbetale i ditt eget tempo over 3-36 måneder. Vi vil automatisk sende deg en ordrebekreftelse etter at kjøpet er gjennomført hvor lenke til angrerettskjema er inkludert.

Vi tar forbehold om trykkfeil i produktbeskrivelse, priser/prisjusteringer og at vi i perioder kan gå tom for enkeltvarer. I så tilfelle tar vi kontakt med deg så snart som mulig. OSLO VVS SENTER har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesum inkludert, renter og omkostninger er betalt. Du må være over 18 år for å kunne handle hos oss.

Betaling

Vi benytter Klarna og Vipps som betalingsløsning i nettbutikken. Det betyr at din betaling håndteres direkte av Klarna/Vipps og ikke av oss. Når det handles for første gang med Klarna så må dine opplysninger fylles inn. Neste gang så er de husket. Disse betalingsmåtene er mulig med Klarna:

  • Betal med en gang – debet eller kredittkort
  • Få vare først og så betal – faktura med forfallsdato 30 dager fra pakken sendes
  • Betal litt etter hvert – betal i ditt eget tempo over 3-36 måneder

Ved delbetaling kan det det tilkomme gebyr fra Klarna. Ved kortbetaling foretar Klarna trekk direkte ved opprettelse av ordre med reservasjonstid opptil 90 dager, avhengig av varenes leveringstid. Når du har hentet varene hos oss eller at vi har sendt de videre med transportør, fullfører vi ordren og mottar betaling fra Klarna. For Vipps så skjer det en reservasjon av beløp ved opprettelse av ordren. Merk at denne kan slippes hvis det er lang leveringstid på varene. Du blir først endelig belastet når vi fullfører ordren, etter at du har hentet varene eller at vi har sendt de fra oss.

For å få full oversikt over dine kjøp med Klarna så anbefales deres egen app. Her ser du alle kjøp du har gjort uavhengig av hvilket nettsted du har handlet hos.

Levering

Ved kjøp i nettbutikken spanderer vi 50% av frakt-prisen for å sende varene i samlet levering til deg. Dette gjelder på fastlands-Norge og så langt det er fremføringsvei for våre transportører. Hvilke leveringsmuligheter som er tilgjengelige for det enkelte kjøpet avhenger av hvilke varer som er på ordren. Du kan velge mellom følgende måter å få varene:

  • Hent i vår butikk i Strømsveien 325, 1081 Oslo
  • Postnord – Pakke i postkassen
  • Postnord – Hent på din nærbutikk
  • Postnord – Hjemlevering

Ved hjemlevering med Postnord vil de kontakte deg for å avtale leveringstidspunkt. Denne leveringsmåten er til bakkenivå, som betyr at du som kunde overtar ansvaret for varene når de er losset av bilen.

Rask levering i Oslo/omegn

I Oslo/omegn så bruker vi et budfirma for å sikre en rask levering direkte fra oss til deg. Når denne leveringsmåten er tilgjengelig ringer vi deg for å avtale leveringstidspunkt, som er et intervall på dagtid eller ettermiddag. Levering kan gjerne skje samme eller neste dag. Denne leveringsmåten er istedet for Postnord – hjemlevering og er uten ekstra kostnad.

Ansvar for å opplyse om skader på produkt

Vær nøye med å se over varene med en gang så snart de er mottatt. Gi beskjed til sjåfør hvis det er ytre skader på emballasjen slik at dette blir notert på fraktbrevet. Ved eventuelle skader så send en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no med ordrenummer i emnefeltet og beskrivende bilder så snart som mulig, ellers kan eventuelle krav bortfalle.

Normal leveringstid

Nettordrer med kun lagervarer sendes fra oss normalt neste virkedag. Deretter vil det ta ca. 2-4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor før du blir kontaktet av Postnord.

Ved ordrer som har en eller flere bestillingsvarer så vil vi sende ordren samlet når alle varer er kommet. Ønskes dellevering eller å hente noen varer tidligere så send oss gjerne en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no. Estimert leveringstid er oppgitt på det enkelte produkt.

Kontakt oss gjerne hvis du ønsker mer eksakt leveringstid på et spesifikt produkt eller på produkter som lages på forespørsel/spesialbestilling.

Angrerett og retur

Ved kjøp av varer i vår nettbutikk har du som kunde 14 dagers angrerett som gjelder i fra dagen du mottar varene dine. Angrerettsskjema sendes i lenke sammen med den automatiske ordrebekreftelsen. All retur av varer må godkjennes på forhånd av OSLO VVS SENTER. Send en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no med ordrenummer i emnefelt og beskrivelse av hvilke varer du vil returnere

Ved bruk av angrerett vil du få tilbakebetalt fullt beløp for varen og det du har betalt i frakt for levering til deg, så fremt at det ikke har oppstått noe som har redusert varens verdi. Merk at returvarer må være i original emballasje, inneholde alle deler, samt være uten preg av slitasje eller montering. Eventuelle mangler kan redusere beløp som tilbakebetales. Du kan åpne emballasje og undersøke varen.

Returfrakten er det du som kunde som må betale og være ansvarlig for. Du kan returnere i butikken i Strømsveien 325, bruke egen forsendelsemåte eller få en transportetikett fra oss per epost. Husk å avtale med oss før retur skjer.

Bruk gjerne samme forsendelsemåte som når du mottok varen for å unngå transportskade. Vi går igjennom returer fortløpende, sender deg en returbekreftelse når varen er mottatt og penger tilgode overføres via Klarna innen 7 dager deretter.

Avtalt retur etter angrefristens utløp

Returer som avtales etter angrefristens utløp kan belastes 25% returgebyr. Dette vil avklares i det enkelte tilfelle.

Unntak fra angrerett

Varer som skal monteres i fast eiendom omfattes normalt ikke av angrerett og kjøper erkjenner at når installatør starter arbeidet med å installere varen så vil angreretten gå tapt, ref. angrerettsloven §22. Spesialbestillinger og varer som lages etter kundenes spesifikasjoner er det ikke angrerett på. I tillegg er det ikke angrerett på hygienevarer som toalettseter hvis beskyttelsesplast rundt setet brytes (pappemballasje kan åpnes for å se produktet ordentlig).

Reklamasjon

Send en epost med beskrivelse til nettbutikk@oslovvssenter.no hvis det skulle oppstå feil/mangler på enn vare innenfor garantitiden eller at du har mottatt feil vare. Referer til kjøpstidspunkt, ordrenummer, varenummer og legg ved beskrivende bilder. Vi håndterer reklamasjonssaker fortløpende og vil avklare disse så raskt som mulig. Dersom det er feil på et produkt kan du etter omstendighetene kreve retting av feil, omlevering, prisavslag, erstatning eller heve kjøpet. Det er viktig at et synlig skadet produkt ikke blir montert, da dette vil medføre at kostnader til ny montering ikke vil bli dekket.

Reklamasjonsfristen er 2 år etter at du har mottatt varen eller 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Dersom produktet ikke er forskriftsmessig montert kan rettigheter ved reklamasjon bortfalle.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Personopplysninger

Vi oppbevarer dine personopplysninger på en trygg måte og gir ikke under noen omstendigheter dette videre. Når du handler hos oss oppbevarer vi navn, adresse, telefonnummer, epostadresse og ip-adresse for å kunne håndtere din ordre og levere varer til deg, i tillegg er vi pålagt å ta ta vare på historikken i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garantisak. Betalingsinformasjon oppbevares kun av vår betalingsleverandør Klarna/Vipps, hvor vi har tilgang til å gjennomføre reservasjon, belastning og kreditering.

Ved besøk på vår hjemmeside www.oslovvssenter.no plasseres det informasjonskapsler (cookies) på din enhet. Denne informasjonen brukes til å anaysere trafikk, markedsføring og forbedre vår tjeneste. Hvis du ønsker å motta vårt nyhetsbrev så får du maks en epost per måned. Påmelding skjer på førstesiden vår eller ved å sende oss epost. Avmelding av nyhetsbrevet gjøres i bunnen av nyhetsbrevet eller ved å sende en epost til nettbutikk@oslovvssenter.no.